8 лютого Дня безпечного Інтернету

З нагоди відзначення 8 лютого Дня безпечного Інтернету громадська організація «МІНЗМІН» спільно з Міністерством цифрової трансформації України та Міністерством освіти та науки розробила наступні освітні матеріали:

– Урок для учнів 1-4 класу, щоб навчити дітей розпізнавати приватну інформацію в Інтернеті, урок для учнів 5-8 класу про ризики після розголошення персональної інформації та наслідки публікації фотографій та персональної інформації в соцмережах, а також урок для учнів 9-11 класу про те, де можна залишати приватну інформацію у соцмережах.

– Відео-курс для батьків – https://cutt.ly/nE5XzbG

А також відео-уроки:

1. Хто збирає дані моїх дітей і як вони використовуються? https://bit.ly/2XT38Ww

2. Чи безпечно розміщувати фотографії моєї дитини в Інтернеті? https://bit.ly/3EjMVcr

3. Що мені робити, коли інші люди публікують фотографії моєї дитини в Інтернеті без моєї згоди? https://bit.ly/3nz8dMn

4. В якому віці діти повинні розпочинати знайомство з Інтернетом?

https://bit.ly/3GqLHhm

5. Наскільки безпечні “розумні іграшки? https://bit.ly/3vTo6Bg

6. Чи потрібно використовувати батьківський контроль для своїх дітей в Інтернеті? https://bit.ly/3CoPM3o

7. Чи справді незнайомці та педофіли є найбільшою загрозою для дітей в Інтернеті? https://bit.ly/3mkB4Vn

8. Як я можу переконатися, що конфіденційність даних моєї дитини захищена, коли її вчитель використовує цифрові інструменти для навчання? https://bit.ly/2ZsulAh

9. Як я можу перевірити, на що моя дитина підписалася в Інтернеті?

https://bit.ly/3mlH3sQ

10. Як захистити конфіденційність дитини в Інтернеті? https://bit.ly/30VKTkf

11. Що робити, якщо я підозрюю, що пристрій моєї дитини зламали?

https://bit.ly/3vRxepV

12. Який пароль є безпечним в Інтернеті? https://bit.ly/316R5Gm

Поради щодо профілактики випадків суїцидів в Інтернеті:


1. Під час класних годин включати заняття та завдання по розвитку критичного мислення. Увагу слід приділити таким елементам: розпізнання фейків та неправдивої інформації, оцінка ігор в Інтернеті на рівень безпеки для власного здоров’я та здоров’яоточуючих.

ТОП-5 правил: як впевнитись, що те, що ми бачимо в мережі, є правдою?
https://stop-sexting.in.ua/top-5-pravyl-yak-vpevnytys-shho-te-shho-my-bachymo-v-merezhi-ye-pravdoyu/

Very Verified: онлайн-курс з медіаграмотності:
https://osvita.diia.gov.ua/courses/very-verified%20

2. Педагогічним працівникам не варто розповсюджувати паніку (наприклад, кожного уроку обговорювати з дітьми гострі ситуації, які відбуваються у країні) та не слід наголошувати дітям на суїциді та називати це слово у розмовах чи під час навчання (важливо вживати “те, що може завдати шкоди здоров’ю та життю), а також на назвах “суїцидальних” ігор чи челенджів, оскільки таким чином дорослі ще більше привертають уваги дітей до цієї теми та викликають бажанняознайомитись з ними.

3. Як тільки педагогічним працівник поміти будь-які зміни у фізичному, психологічному, психічному чи соціальному стані дитини, слід у невимушеній обстановці поговорити з дитиною(поради щодо бесід можна знайти у довіднику “Рекомендації щодо онлайн-безпеки для педагогічних працівників” за посиланнямhttps://stop-sexting.in.ua/guide-for-teachers/)і сказати, що ви готові допомогти їй/йому у будь-якій ситуації. А також можете разом повідомити батьків, якщодитина боїться це зробити самостійно.

Якщо педагогічний працівник дізнався, що дитинає постраждалою від домашнього насильства, то слід звернутися до Гарячої лінії з протидії торгівлі людьми, запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей за номером1547.

Якщо педагогічний працівник дізнався, що дитина зазнала онлайн-ризикованого спілкування в Інтернеті чи її булять, шантажують в мережі, слід звернутися до Урядової консультаційної лінії з питань безпеки дітей в Інтернеті –1545*3 (далі обрати 3).

Якщо дитина маєпсихологічні проблемита немає з ким ними поділитись, то варто звернутись до організації Teenergizer, де надають психологічні консультації рівний-рівному,https://teenergizer.org/чи зателефонувати на Національну дитячу “гарячу лінію”0 800 500 225або116 111.

4. Практичному психологу разом з класними керівниками проводити опитування щодо психосоціального стану учнів для виявлення групу ризику чи тих дітей, які наразі відчувають тривогу.

5.Класним керівникам включити тему онлайн-безпеки під час батьківських зборів, асаме родинні правила використання гаджетів та Інтернету, створення спільногоонлайн-простору, налагодження довірливих стосунків.

Серіал для батьків «Безпека дітей в інтернеті»
https://osvita.diia.gov.ua/courses/serial-dlya-batkiv-onlayn-bezpeka-ditey

“Створюємо онлайн-простір разом з дітьми”: довідник для батьків та вихователів
https://stop-sexting.in.ua/guide-for-parents/

Кiлькiсть переглядiв: 220

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.